sobota 14. května 2016

Kiwiové cupcakes

Kiwiové cupcakes

Ahoj, lidi,
omlouvám se, že je tady recept až teď. Nějak poslední dobou vůbec nestíhám…
Ve čtvrtek jsem musela za vedoucím bakalářky a večer mě bodla včela do tváře. Včera jsme byli skoro celý den na knižním veletrhu a k večeru mě ta tvář začala neskutečně bolet, takže už jsem nebyla ničeho schopná. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Nevíte co dělat s bodnutím od včely den nebo dva dny starým, které bolí jak čert? Zkoušim si to mazat aloe vera, ale zatím moc velké změny nepozoruji. Snad to přejde. Každopádně tento týden, i když pozdě, Vám přináším recept na cupcakes z kiwi, nebo kiwiové cupcakes, jak chcete. Krém je pro mne opět trochu záhadou, protože v kiwi je hodně vody, a když se přidá do krému, tak je krém logicky dost řídký. Takže jsem spotřebovala hodně cukru. 
Později mě napadlo, že by ono rozmačkané kiwi šlo trochu převařit, aby se odpařila trocha vody. Asi to někdy zkusím…
Původní recept najdete na My Edible Memories

Na těsto jsem spotřebovala:
  • 1/3 hrnku rozmačkaných kiwi (asi 85 ml, 1-2 kiwi)
  • 190 g polohrubé mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 60 ml mléka
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 115 g másla
  • 150 g cukru
  • 1 vejce
  • 2 vaječné bílky

A na krém:
  • 1 rozmačkané kiwi
  • 75 g másla
  • 40 g Lučiny
  • 1/2 lžičky vanilkového extraktu
  • 450 g moučkového cukru
  • špetka soli

Začala jsem tím, že jsem si předehřála troubu na 170 °C a rozmačkala jsem tři kiwi vidličkou.
Rozmixovaná kiwi
Teda pokusila jsem se o to, ale moc to nešlo, tak jsem je šoupla do chopperu. Ve středně velké míse jsem smíchala mouku s práškem do pečiva a solí. V malé míse jsem promíchala mléko s vanilkovým extraktem a asi 85 ml rozmačkaných kiwi.
Mléko s kiwi a vanilkovým extraktem
V míse robota jsem utřela máslo s cukrem. Poté jsem přidala vajíčko s bílky a promíchala jsem jen tak moc, aby se ingredience spojily dohromady.
Máslo s cukrem, vejcem a vaječnými bílky
K tomuto jsem přidala polovinu směsi s moukou a promíchala jsem. Zjistila jsem, že je třeba míchat jen opatrně, nesmí se přemíchat, jinak se těsto srazí. Poté jsem přidala všechnu směs s mlékem, promíchala jsem a nakonec zbytek moučné směsi a promíchat.
Hotové těsto
Těsto jsem naplnila do košíčku a dala jsem péct na nějakých 20-25 minut.
Upečený cupcake
No a krém jsem vyrobila podobně, jako vždy. Tyčovým mixérem jsem rozmixovala máslo, přimixovala jsem Lučinu. Pak jsem přimixovala kiwi a vanilkový extrakt. No a poté jsem začala přidávat cukr, dokud krém dostatečně nezhoustnul. Omlouvám se, že jsem zase nenafotila postup. Každopádně krém byl pořád poměrně řídký, takže příště se pokusím nejdřív nějak zahustit to rozmačkané kiwi nebo ho tam alespoň dát míň. Jo a nakonec jsem vlastně ještě přidala špetku soli.
Tak to je vše, dobrou chuť! :)

Šárka

Žádné komentáře:

Okomentovat